onsdag 21 oktober 2009

Ahmadinejad till Köpenham

På den danska gruppen Frit Irans blogg står idag att läsa om att Irans diktator ska besöka klimattoppmötet i Köpenhamn i december. FN:s klimattoppmöte kommer att äga rum mellan den 8-15 december, och syftar till att skapa ett nytt internationellt klimatavtal efter Kyotoavtalet. Att Ahmadinejad intresserar sig för miljöfrågor var något nytt, men hans besök ger ett tillfälle för oss i Skandinavien att sända ett direkt budskap till honom.

http://www.fritiran.dk/

4 kommentarer:

  1. Free Iran Sweden har haft en grupp på facebook.

    Var har den gruppen tagit vägen?

    Det finns mycket allvarliga demokratisk problem i en förening i Malmö. Hur ställer sig de demokratisk krafterna till det problemet?

    Gå in och läs "Iransk - Svensk Föreningen Malmö" på facebook. Ni behöver inte bli medlemmar om ni inte vill skriva, men gå in och läs.

    SvaraRadera
  2. Hej Sadako,

    På din första reflektion kan jag svara att aktivitetsnivån har sjunkit ganska mycket hos både oss i Stockholm och de i Malmö. Det beror på att i somras, när allt hände i Iran, var det lätt att ryckas med och arrangera spontana protester i solidaritet. Nu har vi kommit till ett nytt skede och vi är som nätverk osäkra på vad vi ska göra och hur. Sedan finns en annan naturlig förklaring i att det är höst, folk är stressade med utbildningar, jobb, familj och annat som tar uppmärksamhet, och politisk aktivism får då komma i andra hand. Det märks inte minst på att vi knappt uppdaterar bloggen längre. Jättetråkigt, men så blir det ibland.

    Din andra reflektion förstår jag inte riktigt. Jag ska kontakta malmö-gruppen ang detta, men när jag läste på http://isfmalmo.se/index.php såg jag en filmrecension, lite nyheter från iran och några länkar om free iran. Demokratiproblemet var inte helt tydligt. Du får gärna ta kontakt via email och lämna ditt telnr så kan vi prata mer om de här problemen som du har uppmärksammat.

    Vänligen
    /Baharan

    SvaraRadera
  3. Hej Sadako, du har blivit avstängd från free iran sweden på facebook då du inte skött dig i forumet.

    Vi ser gärna att du håller oss utanför de interna problem ni har i föreningen och inte använder den här bloggen som forum för det.

    Mvh/

    Free Iran

    SvaraRadera
  4. Jag håller med i sak.

    Problemet är väl att det var en som angrep mig på forumet. Naturligtvis måste jag väl då försvara mig.

    Ni kunde valt att radera det hela och påpeka för den personen som angrep mig att man inte skall använda forumet på det viset.

    SvaraRadera